Actueel

Home > Actueel > KIZ Newz > Made in de Dutch Innovation Factory: Entranz
Made in de Dutch Innovation Factory: Entranz

Made in de Dutch Innovation Factory: Entranz

Door: | 27.05.2013 | Mail dit artikel

It’s all in the name: de Dutch Innovation Factory in Zoetermeer is dé broedplaats waar nieuwe technieken en ICT-toepassingen het licht zien. En waar samenwerking evolueert tot co-creatie. In elke uitgave van KIZ NewZ maakt u kennis met een innovatief concept van lokale bodem. Tim Kant van het Zoetermeerse bedrijf Entranz presenteert: www.entranz.nl.

In de naam Entranz schuilt het woord ‘entree’. Heeft jullie vinding daarmee te maken?

“Klopt, Entranz is een platform waar je eenvoudig entreebewijzen voor evenementen kunt kopen en verkopen.”

Er zijn al behoorlijk wat gevestigde ticketverkooporganisaties. Neem Live Nation en Ticketmaster. Waarom nog zo’n platform? 

“Als fervente bezoekers van concerten, toneel en theater zien wij dat het proces van koop en verkoop vaak te wensen overlaat. Denk aan tickets voor televisieopnamen, gala’s, borrels, toneelstukken, optredens en workshops. De ticketsystemen zijn erg complex en voorzien van allerlei extra’s die niet altijd relevant zijn. Zoals de mogelijkheid om verschillende gastenlijsten te uploaden, een mailsysteem eraan te koppelen, VIP-plaatsen te reserveren en dat soort features. Voor kleine evenementen (van 10 tot 2.000 man) heb je al die extra’s niet nodig. Bovendien werkt elk ticketsysteem weer anders. Als verkoper, maar ook als koper, moet je elke keer weer uitvinden hoe. Daarnaast vinden wij dat de ticketprijzen bij de huidige aanbieders op de markt niet altijd transparant zijn. Kopers krijgen vaak extra kosten voor de kiezen, zoals kosten voor de reservering, transactie, ticketontvangst en het uploaden van een gastenlijst.”

Hoe maakt Entranz het gemakkelijker?

“Tickets kopen en verkopen gaat bij Entranz via één uniform systeem. One size fits all. Eenvoud en transparantie is onze inspiratiekracht. Als koper weet je meteen de prijs van je ticket. Onverwachte extra kosten zijn verleden tijd. Na betaling ontvang je direct je ticket per e-mail. Je print hem uit wanneer jij wilt. Wachten op de post hoeft niet meer. Per verkocht kaartje rekenen we een fee van 1,75 euro. Bied je gratis tickets aan, dan rekenen we niets. Mailsystemen koppelen aan de ticketverkoopsite doen we niet. Over het algemeen hebben de verkopers een eigen CRM-systeem waarmee ze de eigenaren van gekochte tickets kunnen benaderen. Dus ook qua data werken we heel transparant. Makkelijker voor de verkoper.”

Wanneer ging Entranz online?

“In 2012 deden we de eerste pilot om te kijken of het systeem werkt en bevalt. In opdracht van Men At Work TV Produkties namen we de ticketverkoop voor De Dino Show  op ons. Voor ons een mooie launching customer. Het ging goed. Alle 200 tickets waren in 56 seconden uitverkocht!”

Een tevreden opdrachtgever dus?

“Onze opdrachtgever was heel enthousiast. Het systeem werkt uitstekend. Na de try out mochten we ook de ticketverkoop verzorgen voor The Comedy Factory.”

Wat is jullie ambitie?

“Voor evenementen aan de bovenkant van de markt, voor meer dan 5.000 mensen, zijn zat spelers met prachtige en uitgebreide systemen. Voor evenementen aan de onderkant van de markt, van 10 tot 2.000 man, is geen systeem met allerlei speciale features nodig. Ons online systeem biedt voor de organisatoren daarvan een oplossing. Het is eenvoudig en low profile. Sportverenigingen en scholen organiseren vaak feesten en toneelstukken. Zij lopen voor de verkoop nog letterlijk met een geldkistje en tickets rond. Met Entranz besparen ze veel tijd en moeite. Onze ambitie is om daar een stevige marktpositie te verwerven.”

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.