Actueel

Home > Actueel > KIZ Newz > KIZ Meetz Dick Dompeling: ‘Met sublieme oplossingen de markt op’
KIZ Meetz Dick Dompeling: ‘Met sublieme oplossingen de markt op’

KIZ Meetz Dick Dompeling: ‘Met sublieme oplossingen de markt op’

Door: | 30.08.2013 | Mail dit artikel

De kracht van system integrator Zetacom zit hem in de totaaloplossing voor de klant. Producten op maat die passen in de huidige tijdgeest. In de toekomst vanuit de Dutch Innovation Factory kruisbestuiven met vakbroeders en jonge talenten? Dat ziet het telecombedrijf wel zitten.

Wat is de corebusiness van Zetacom?

“Wij leveren communicatieoplossingen, zoals telefonie, zorgsystemen en netwerken. Dat doen we in de regio voornamelijk voor het MKB. En landelijk voor de grootzakelijke markt, met een specialisatie in de zorg. Hiertoe behoren onder meer ziekenhuizen, zoals het OLVG in Amsterdam, het UMC Utrecht en Groningen, het Haga Ziekenhuis in Den Haag en het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk. Zorginstelling Pieter van Foreest is een grote regionale klant. Ziekenhuizen kunnen bij ons terecht voor telefonie, maar ook voor bijvoorbeeld het koppelen van de brandmeldcentrale. Daarnaast doen we het onderhoud.”

Hebben jullie alle kennis in huis of werken jullie ook samen?

“We hebben alle kennis in huis voor de oplossingen die we verkopen. Af en toe werken we met andere partijen die een aanvulling zijn op ons portfolio. Een samenwerkingspartner is 2 Systems in Zoetermeer, die werkplekbeheer doet.”

Is de Dutch Innovation Factory een interessant platform voor samenwerking?

“Jazeker, het concept spreekt mij aan. Onderlinge samenwerking met bedrijven dicht bij elkaar kan interessant zijn. We willen er ook een ruimte huren in de toekomst. Samenwerking met de Haagse Hogeschool is belangrijk, want daar komen de medewerkers van de toekomst vandaan. Het probleem in ons vakgebied is de juiste mensen te vinden.”

En hoe innovatief is Zetacom?

“We kiezen steeds voor het beste product uit het aanbod van verschillende merken waarmee wij één innovatieve totaaloplossing bedenken en ontwikkelen naar wens van de klant. Zoals Zetacom over IP (ZoIP) assist. Dit is een videoapplicatie op een tablet. Handig voor een verpleger in de nachtzorg die niet acht verdiepingen hoeft te lopen als ze een alarm hoort, maar met twee keer klikken op het tablet in videobeeld kan zien waar iets loos is. Het camerabeheer in het ziekenhuis is gekoppeld aan de applicatie. Onze klanten besparen zo geld. Zorginstelling Cordaan in Amsterdam nam dit systeem als eerste in gebruik en met succes volgden zo’n tien andere zorginstellingen. Het was twee jaar geleden vernieuwend in de markt. Onze consultants hebben nauwe banden met leveranciers en volgen de marktontwikkelingen op de voet om bij te blijven.”

Wat is kenmerkend aan jullie werkwijze? 

“We geloven in totaaloplossingen voor zowel MKB als grootzakelijk en zorgen dan ook dat klanten meerdere diensten en producten bij ons kunnen onderbrengen: de telefonie, het vaste en draadloze netwerk, de headsets en de applicatie.”

Doen bedrijven in deze tijden nog grote investeringen?

“Een trend in het bedrijfsleven is dat klanten per maand en per gebruiker voor een product willen betalen en niet meer eenmalig investeren. Als het bedrijf groeit, dan moet de oplossing meegroeien. En als het wat minder gaat, dan moet het bedrijf wat terug kunnen geven. Men betaalt dus voor wat werkelijk nodig is. Zo nemen klanten alleen de telefoniefunctie voor 6,80 per gebruiker per maand bij ons af.  De centrale omgeving staat ergens in de cloud.”

Waar ligt de toekomst voor Zetacom?

“In het aanbieden van diensten per gebruiker per maand. Dat is een oplossing van deze tijd die voldoet aan de vraag. En onze opzet is vrij uniek. In het segment MKB kunnen we daarmee fors groeien. Maar ook grootzakelijk zien we kansen. Recent haalden we nog een klant in de automotive sector met 2000 gebruikers binnen. Een succes dus.”

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.